donderdag 17 september 2009

Matige recensies De Storm

Film by the Sea heeft vanmiddag de 10.000e bezoeker van De Storm ontvangen. Hannie van Doornik uit Vlissingen bleek de gelukkige te zijn. De landelijke recensies zijn ondertussen niet onverdeeld positief.

Een greep uit de recensies:
- NRC Handelsblad (3 sterren)
- de Volkskrant: Mooi beeld, zwak verhaal
- Het Parool (3 sterren)
- De Pers: Vier redenen waarom De Storm niet overtuigt

Vanavond zendt Net 5 een half uur durend verslag uit van de première van De Storm, afgelopen vrijdag in Vlissingen. Dat wordt wel laat opblijven, want de uitzending begint pas om 00.25 uur.

22 reacties:

Rienk,  17 september 2009 om 23:40  

Het was een geweldige film die zeker de moeite waard is , bij mij kwamen er emoties los die ik nog nooit gevoeld had , misschien kwam dit ook wel dat ik door de KNRM een paar weken geleden tijdens de storm van toen uit het water gevist bent, op zo'n moment ben je toch blij dat de communicatie verbeterd is buiten 1953.
Rienk

Anoniem,  18 september 2009 om 15:43  

heb de film nog niet gezien,wel de trailer,wat mij opvalt dat er abn gesproken wordt en geen zeeuws.

Eddie 18 september 2009 om 16:47  

@anoniem
het is geen regio soap

Anoniem,  19 september 2009 om 21:13  

Supermooie film. Zeker een aanrader! Veel emotie bracht het bij me te weeg.

Anoniem,  21 september 2009 om 00:59  

Ik vond de film erg mooi en indrukwekkend (o.a. de beginscene waarin je de echt voelbare dreiging ziet vanuit het perspectief van de zee zelf en de scene waarop er nog maar 1 dijk is waarover de mensen zichzelf in veiligheid brengen). Het verhaal was zeker niet slecht. Het was geen meesterwerk maar die zijn dun gezaaid maar als eerste grote speelfilm over de watersnoodramp was het zeker overtuigend. Al met al geef ik de film een 7. Gezien in Bioscoop in Purmerend

Unknown 24 september 2009 om 12:18  

Ik vond het echt een goede film zeker tezamen met het historisch perspectief durf ik het redelijk indrukwekkend te noemen. Helaas eigenlijk dat ik de laatste 5 minuten van de film gezien heb. Dit was werkelijk het meest slechte, onlogische, onhandigste en knulligste eind die ik ooit gezien heb in een film. De regisseur weet een goede film in vijf minuten compleet te verknallen. Met alle respect maar de regisseur moet zich diep schamen voor het eind van deze film

je moeder 25 september 2009 om 13:07  
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
je moeder 25 september 2009 om 13:08  
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Roy O,  27 september 2009 om 00:05  

De eerste 10 minuten waren de beelden indrukwekkend en ik dacht dat belooft wat. Ik vond de film slecht te vertsaan, slecht geacteerd door Sylvia Hoeks. Te gemaakt en niet overtuigend. De fragmenetn sloten niet goed op elkaar aan, een beetje hak op de tak. Verhaal vond ik erg mager. Er had veel meer uit gehaald kunnen waren met name uit de water senes.
Jammer, maar ja je kan niet altijd een 10 scoren Een rapportcijfer 5 van min kant

Anoniem,  1 oktober 2009 om 11:10  

Voor Nederlands begrip qua films vond ik dit de beste film ooit!!

Wel moet ik zeggen dat het eind beter kon..
Erg gemaakt dat zij haar zoon 18 jaar later weer zag..


Nederland is in ieder geval goed op weg met films maken! Rapportcijfer: 8

Anoniem,  12 oktober 2009 om 20:51  

echt een suuper mooie film!! echt om aan te raden!

Anoniem,  21 oktober 2009 om 21:40  

Had de zeeuwen eens gevraagd hoe je een bepaald zeeuws dialect spreekt. Wij (twee zeeuwen;)) konden geen enkel dialect herkennen. Daarom is zeker ook gekozen voor het fictieve dorpje oosterkerke?? Verder wel een mooie film.

Anoniem,  1 november 2009 om 13:19  

Iedereen die deze film goed vind is niet goed snik

Anoniem,  9 november 2009 om 12:53  

vindt, niet vind!

Anoniem,  15 november 2009 om 19:28  

Ik vond de film erg duf. Het speelt zich een beetje waarelend af van de hak op de tak. Ik had voor ik naar de film ging al een stukje gelezen over de verdrink scene van Julia daar had ik meer van verwacht. Ik ben het eens met Roy hoe kun je dat in 5 minuten zo stom, raar en onpositief maken. Eigenlijk vind ik het een beetje afgerrafeld. Wel vond ik dat er goede hoofdrol spelers hebben die ik wel eens eerder in een andere film gezien heb. Als ik een cijfer moest geven zou dat net aan een 6,4 zijn.

jaap,  18 december 2009 om 09:58  

Het begin is goed, maar daarna is het een afgrijselijk slechte fim. Totaal ongeloofwaardig en bepaald niet goed geacteerd.De gemiddelde bond-film is stukken geloofwaardiger. Maar dan...het einde van de film. Die is zo slecht dat je de voorgaande ellende gelukkig totaal vergeet.De slechtste film die ik ooit gezien heb

Anoniem,  17 februari 2010 om 21:15  

het einde is inderdaad bagger

Anoniem,  17 februari 2010 om 21:19  

maar toch wel een mooie film achteraf

Anoniem,  9 mei 2010 om 19:15  

Deze film was echt prachtigg XX
preshant (K)

G van den Heuvel 16 november 2010 om 15:33  

Ik heb veel werk van alle hoofdrolspelers gezien en vond dit wederom fantastisch gedaan.

Ook de effecten waren erg mooi.

Kortom, top prestaties, mooie effecten en wat mij betreft juist een fantastisch eind! Fijn dat het een keer realistisch is en niet een eind goed, al goed en ze leefde nog lang en gelukkig!

Anoniem,  7 oktober 2011 om 22:14  

Weer typisch nederlands overdreven gescheld.
Slecht acteerwerk van ... hoe die griet.
Zonde van mn tijd,

Een reactie posten

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP