zondag 20 september 2009

Emoties rond film-awards

Filmmaker George Sluizer kreeg vanavond in Vlissingen de Lifetime Achievement Award van Film by the Sea 2009 aangeboden uit handen van actrice Johanna ter Steege.

Sluizer uitte in zijn dankwoord de hartekreet om ruimhartigere budgetten voor jonge, talentvolle cineasten. ,,Zij nemen de verantwoordelijkheid en de risico's met innovatieve ideƫen te komen. Meet die niet direct aan alle regeltjes, maar honneer de inzet en de passie", aldus Sluizer. Hij betrok in zijn dankwoord vooral zijn vrouw Anne. Met zijn persoonlijke lofzang wist hij de hele zaal te ontroeren: ,,Ik ben niet altijd gemakkelijk. Zij weet mij altijd weer moed in te blazen. Jij ontroert mij Ann door al je generositeit en de eindeloze opoffering die jij je voor mij getroost. Als er iemand deze award verdient dan bij jij het wel. Daarom wil ik dit beeld direct aan jou doorgeven."

Zijn vrouw Anne Lordon bracht, ondanks haar eigen ontroering, op vaardige wijze de humor erin met: "Ik weet waarom hij dit doet. Die award is te zwaar voor hem om te dragen."

0 reacties:

Een reactie posten

  © Blogger template The Business Templates by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP